Franska prov

Jag kollade skolans kalendarie där alla lärare ska lägga upp läxor och prov.

Jag har franska prov den 5 maj. Om en och en halv vecka. Dagen innan jag åker till Paris.
Allt detta ska jag kunna för att få godkänt på provet, eller det som kommer på provet är detta;

-Prov på hela kapitel 16. Både textbok och övningsbok.
-Prov även på regelbundna -er verb samt de oregelbundna verben avoir, être och faire.
-Samt genitiv sidorna 112-113 i övningsboken.Veckodagar och månader.




Nähä, jag hade inte turen på min sida i converse tävlingen. Kanske i dem andra tävlingarna jag deltar i?

Efter middagen idag så hoppade jag och min lillebror lite studsmatta. J****r vad kul det är!
Min granne (även gammal klasskompis) kom förbi när jag övade på mina volter...
Haha.

Godnatt från mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0