Hemma igen

Nu är jag hemma efter en bra dag i skogen. Bokstavligt talat. Det känns som om jag och klassen varit i skogen hela dagen. Och det var vi ju! Tyvärr har jag inga bilder, jag kände inte för att springa runt och orientera med en kamera runt halsen. Även fast det hade kunnat bli en väldigt massa bra bilder! ;)

Vi började dagen med en ganksa lång promenad till Nyckelviken där vi spelade brännboll, 7a mot 7b. 7b vann... Fast vår klass hade mycket bättre stämmning i laget och det tycker jag är viktigare!
Därefter åt vi medhavd lunch, pyttipanna för min del.
Vår klass hade starter från 12.10 så vi hade lite tid kvar.
Jag orienterade med Stephanie och Camilla, det gick super på första banan. Det vill säga övningsbanan. Bana 3 gick väll också bra, om man bortser från missförstånd, värmeslag vilket nästan ledde till att jag svimmade och några fuskande killar från 7b. ;) Det var ju faktiskt nästan 25 grader idag tror jag. Efter det så fick dem andra springa resten av banan utan mig - det var bara en kontroll kvar. Jag hade sagt att jag skulle gå tillbaka till starten men dem missuppfatade så dem började springa runt och leta efter mig vilket resuletrade i en sämre tid för oss. 37 minuter sprang vi på, vilket är bra. Den bästa tiden sprangs av Cassandra, Maria och Camilia, 30 minuter hade dem.
7 minuter är mycket på stora tävlingar där man vinner med oftast 2 min -½ sek ibland.
Nu var det här ingen direkt tävling utan mer som kul och träning typ.

Ett långt blödande skrapsår (det låter mycket värre än vad det är igentligen) han jag med att få också.

Oj vad långt det blev! Extra cred till er som tog er tid att läsa hela! :thumbup:

Efter att jag har avslutat detta ska jag på lillasysters avlsutning på målarskolan. Det är en granne som har en lektion varannan vecka med dem som vill. Jag gick där när jag var liten.

 Vad gott det skulle vara med lite tårta nu!

Bye!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0