Home again



Jag har nyss kommit hem från min sysslings namngivningskalas. Det är som dop fast utan cermonin i kyrkan typ. Hela släkten var där, mormor och morfar och kusiner och sysslingar. Yngsta barnet var Ludvig, 1 år och äldsta var Ludvigs pappas farmor. Hon var 90 år tror jag.

Det bjöds på kakor och tårta. Dem hade varit snälla och tänkt på mig så Louise hade bakat tårta med marängbotten, citrus kräm, grädde och blåbär på toppen. Jag måste säga att det var den godaste tårtan jag någonsin ätit faktiskt!
Mamma pratade även med två av Louises kompisar, en av dem hade bott i Paris några år och den andra var uppvuxen i samma kvarter som min kompis nu bor i. Mamma fick många bra tips om vad man kan se och göra i Paris.

Nu längtar jag super mycket! Det är bara 3 dagar kvar ju!


Kommentarer
Postat av: stephanie

ååå vad gott!! :)

2010-05-02 @ 20:01:42
URL: http://steephanies.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Hej älskling

Supersnygga foton - you pro!!



Vill du ha receptet på marängtårtan så är Louises mail: [email protected]



//puss

2010-05-03 @ 17:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0