Hope And Glory - Måns Zelmerlöw

Måns Zelmerlöw – Hope And Glory



Jag och Måns för snart 1 helt år sedan. Ser ni vilken sne lugg jag har?! Usch!
Nu pluggar jag för fullt här, franskaprov imorgon vet ni.

Allt detta har vi prov på;

Regelbundna er-verb (parler)
Je parle - jag pratar
Tu parles - du pratar
Il/elle parle - hon/han pratar
Nous parlons - vi pratar
Vous parelz - ni pratar
Ils/elles parlent - dem pratar


Oregelbundna verb, avoir och etre

Avoir - att ha
J'ai - jag har
Tu as - du har
Elle/il a - hon/han har
nous avons - vi har
vous avez - ni har
ils/elles ont - dem har

Etre - att vara
Je suis - jag är
Tu es
Il/elle est - han/hon är
Nous sommes - vi är
Vous etes - ni är
Ils/elles sont - den är

Länder, nationaliteter, språk (ex frankrike, fransk, franska)

France - Francais/Francaise - je parle (pratar) francais.


Och hela kapitel 16.....


aja, ses en sista gång imorgon! :love:


Kommentarer
Postat av: hej

hej, fin blogg! :)

2010-05-04 @ 20:00:16
Postat av: It´s you and me ! Silversmycke & kattsmycke tävling pågår !

Kul :)

2010-05-04 @ 21:35:18
URL: http://itsyouandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0