Ett MVG och ett VG

Jag har precis fått tillbaka min skrivuppgift i svenska. Eftersom att jag går i 8:an nu så får vi ju betyg på alla uppgifter som ska lämnas in. Just på denna uppgift fick jag VG. Jag är faktiskt nöjd, det var ju inte ett G och det var ju heller inte ett IG, så man måste ju vara nöjd. :) Jag är ialla fall det.
   Nu, om 10 minuter har vi SO. Vi gör ett grupparbete om upptäckare. Jag och en tjej i min klass har en upptäckare som heter Magellan. Jag har ingen aning om hur man uttalar det så vi får ju se hur det går på redovisningen... Det är kul med grupparbete. Det blir lite variasion från det vanliga genomgångarna. Vår klass har faktiskt en lärarstudent, hon är jätteduktig.


Är den bättre i sv/v? Jag vet inte om jag tycker det.


Ps. Snart kommer jag uppdatera katergorin "favorit recept".  Det har varit lite tunt med inlägg där på sistonde. Gillar ni äppelpaj med vanlijsås? Bra! Då kommer ni inte bli missnöjda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0